Övningskörningslektion nr 1

Kvällen igår var mys. Det blev film, snacks och labyrint-spel. Eftersom jag skulle upp tidigt idag var jag tvungen att pysa hemåt runt midnatt. Det tar ju faktiskt en timme hem. Jag frös nästan ihjäl ute i min tunna sommarjacka men överlevde hemresan (som tur var, haha).

Dags för shoppning idag igen. Jag och Agnes drog alldeles för tidigt till stan och upptäckte (som förväntat) att i princip alla butiker öppnade 12.00. Kuuul. Vi åt lunch på donken medans vi väntade. Sedan köpte jag kjolen jag velat ha ett tag och en söt rosa bolero till. Rea in my heart va. Somnade nästan på bussen hem och så fort jag kom hem var det dags att dra ut igen. Gissa varför?

JO. Jag skulle nämligen övningsköra för första gången i mitt liv. Spännande,spännande. Det gick förvånansvärt bra och det var förvånansvärt komplicerat. Starta bilen, dra ur handbromsen, koppla, växla, koppla ur och gasa samtidigt, bromsa, koppla, bromsa för att stanna, koppla, växla ur och stäng av bilen. Herregud, hjälp mig.


Natalie och Elvira i den kalla natten..

Ett stycke mörk götgatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0