Tidig lucia och hundpojkar(?)

Godeftermiddag! Äntligen hemma från skolan. Lång dag med luciafirande, utklädda elever och japanska prov.
Lucia firades tidigt i skolan och dagens grej var att alla skulle komma utklädda, vilket resulterade i att folk kom med allt från välplanerade utklädnader till endast tomteluva. Jag var en av dom med luva.
Sen var det dags för luciatåg, hur fint som helst och solot av snubben i 2an var grymt, inget man förväntade sig av honom.
Dagen fortsatte såklart och jag tog mig även igenom ett japanskaprov.
     However. Idag påväg hem hände en sjukt skum sak. Jag var påväg från skolan mot tunnelbanan och ner till spärrarna.
Medans jag leter efter busskortet ser jag tre killar, typ 15-16år, gå emot mig. Dom tittade konstigt på mig och flinade så jag ökade takten och riktade siktet mot spärrarna. Då, när den första killen i gänget går förbi mig, böjer han sig framåt och mot mig samtiigt som han fortsätter gå och skäller åt mig. Alltså, skälla som i vov-vov-vov. Som hundar gör dvs. Antagligen så jag väldigt fundersam ut för dom kommenterade min blick med "höhö, såg ni blicken?". Skitkul måste jag säga.

Jag påmindes även ännu en gång om den ambitiösa skola jag går i idag när jag insåg hur grymt mycket plugg jag måste göra innan jullovet. Skooj

Nej nu har jag skrivit sådär mycket jag lovade mig själv att inte göra. Så åter till pluggandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0