Dagen som gått

Min dag började med en plågsam uppvakning då det tjöt i mina otäta fönster och klockan var alldeles för tidigt för att gå upp. HemskaHemska morgon. Anyway, jag pallrade mig till skolan där jag och Lucas labbade och satt förgäves och försökte balansera och beräkna olika grejor av Magnesiumoxid. Ibland undrar jag varför jag valt NV.

Svaret på det fick jag senare den dagen. Nämligen det underbara NV-schemat. Ingen SO på heeela året och bara idrott varannan vecka. "Halleluljla att jag slipper" är det enda jag tänker när jag hör hur alla mina sam-polare klagar på deras SO-läxor. Att skriva ner mina åsikter om t.ex. historia är det svåraste som finns i mina ögon, för det första: Varför ska man bry sig om historian? Den går ju inte precis att ändra på. Och för det andra har jag inga åsikter om typ varför Hitler utrotade alla judar. Visst, sättet han gjorde det på var avskyvärt och hemskt, det kan jag hålla med om. Men som sagt, historia är historia och ska fortsätta vara historia.
     Hursomhelst.Tillbaka till min dag.
På idrotten var det cirkelträning, vilket passar min livsstil perfekt. Träna intensivt, vila, intensivt, vila, intensivt osv. Dock var det det absolut jobbigaste jag gjort. Var heelt slut efteråt, blödde i ena handen också. Det säger ju en del om hur det var.

Kvällen spenderades framför alla möjliga tekniska maskiner. Vad gör framtidens teknik med oss egentligen?
Nu ska jag gå och lägga mig, tidig kväll idag. Det behöver min känslo-proppade själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0