En lag är en lag

Vad ska man skirva i sitt CV egentligen? Vem vill anställa mig lixom, oerfaren och nybliven 16åring. För 16 är just det man måste vara för att få nåt hyfsat jobb. Gud vad jag har längtat, hittills har alla nekat mig pga av min ålder. Varför skulle jag vara mindre "mogen" och ansvarsfull bara för att jag född några månader senare än andra 92or? Menmen. Ska väl inte klaga, en lag är en lag.
Bara två veckor kvar nu innan jag kan ta mig an jobb-sökandet. Allt jag kan stoltsera med är väl mina lovord från praotiden på 7-eleven, och möjligtvis några arbetstimmar på mammas jobb. Men hur som helst, jag får helt enkelt dela ut lite CV:n och hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0