Ännu en årsresumé...

Eftersom jag inte är ett stort fan av sånt här och har dåligt minne får det bli väldigt korta månadsbeskrivningar!
Januari
Nyår firades med vännerna från klassen ute på Ekerö där jag hade en underbar kväll/natt. Under denna månad hade jag lite tvivel om mitt skolval och mina prestationer i skolan, som snabbt försvann efter att jag fick mina första betyg. Mamma fyllde år, heldagen i Romme var superkul och året hade fått sig en bra start.
Februari
Jag började söka deltidsjobb/sommarjobb och insåg i samband med det vad jag vill bli när jag blir "stor". Nämligen Arkitekt. Och det håller jag fortfarande fast vid ett år senare.
Mars
Kom hem från mini-semstern i Hovfjället där jag hade åkt lite skidor. Fick en ny data av pappa som blev min nya skoldator. Såg en död råtta på tunnelbanespåret som ligger kvar där än idag, haha. Usch.
Lillasyster och bästavän fyllde år.
April
Våren anlände och pappa bokade resa till Kroatien. Vi spenderade delar av påsklovet i Umeå och sedan lyckades jag få sommarjobb på Wayne's Coffee. Umgicks hela två gånger med Hampus som är grym.
Maj
Jag hittade mitt sigma-objektiv på nätet och började sukta efter det.. Kroatien-resan blev av och det var nog den bästa resan jag någonsin vart på, och jag har rest mycket. Superfin stad, bra hotell, bra väder och ah. Helt enkelt underbart bara. Friluftsdags i skolan och jag fick min första solbränna också.
Juni
Månaden inleddes med att jag "firade" ett år som singel, haha. Sedan firades Belindas och Rikards deras födelsedag, 4e juni. Storebror tog studenten och jag avslutade mitt första år i gymnasiet med bättre betyg än förväntat. Emelie hade sin födelsedagsfest som var superkul med tyvärr slutade med att polisen anlände. Jag började även jobba på Wayne's.
Juli
Jag köpte äntligen mitt sigma-objektiv och började fota mer vilket märktes i bloggen då jag i princip bara la ut bilder. Jag spenderade mycket tid ute på Herrön på barndomsfamiljens landställe och månaden avslutades med att jag, mamma, Åsa och Belinda åkte på bilsemester runt i Skåne.
Augusti
Skåne-resan tog slut och jag kom hem glad och nöjd efter en superkul mini-semester. Jag sålde även mitt 55-200mm objektiv vilket jag ångrar lite nu.. är ju alltid kul att ha många objektiv. Men jag tjänade lite pengar på det iallafall. Jag jobbade på för fullt och köpte ny stor säng. Vi firade Alexanders då han fyllde 18 med party och sedan började skolan igen och jag (och alla andra) blev beroende av Farmville, haha.
September
Mamma bokade resa till New York och jag var taggad till tusen. Jag blev brunett/rödhårig igen och även om det blev snyggt är det jobbigt som tusan att färga utväxten jämt kan jag lova... Datorn gick sönder och jag var allmänt sur, blev ännu värre när vi kastrerade min sötnos Bianca. Lillasyster gick med i någon utbytesstudentsak och därmed bodde det en tysk här i en vecka.

Oktober
Nästan ingenting speciellt hände denna månad. Jag fortsatte att kämpa i skolan och jobbade lite på helgerna. Dock så firades Natalies 17års-dag, en ljuspunkt i höstmörkret.
November
Min månad! Den 3e november blev jag 17 år. Resan till New York var helt sjukt bra. Även om själva staden inte är en av mina favoriter bjöd den ändå på mycket sevärdheter och mycket shopping minsann. Åker väldigt gärna tillbaka dit. Köpte en ipod, som jag alltid sagt att jag aldrig någonsin skulle äga. Men bra är den.

December
Avslutade höstterminen i skolan med betygsångest. Har massor med plugg över jullovet och jag måste bortprioritera något.. Mitt betygsgenomsnitt kommer verkligen sänkas ordentligt. Julen spenderades i Dalarna och idag väntar förhoppningsvis nyårsfirande med Emelie.

Efter att ha läst igenom hela arkivet i min blogg från förra året har jag märkt en genomgående faktor. Jag fortsätter lova mig själv att jag ska börja träna. Har jag gjort det? Nej. Jag har även, under detta år, lärt mig att sluta ha för höga förhoppningar på andra och minst sagt mig själv. Till nästa år måste jag också sluta tänka på vad andra tycker om mig och börja stå för mina åsikter. Att sluta älta saker måste jag också göra. De får nog bli mina nyårslöften.

Kommentarer
Postat av: binnabus

feta dissen att missa elviras och tvillingarnas födelsedag hahaha :D fast det är ju inget man kmr ihåg när man inte själv får presenter... mohaha :D

2010-01-01 @ 18:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0