Framtidsjobb: Rita hus?

Alla har alltid sagt till mig att jag borde bli arkitekt. Vänner, lärare, föräldrar, vänners föräldrar etc. Men jag har aldrig lagt ner någon större tanke i det utan bara riktat in mig på kriminaltekniker. Men nu när det är dags att välja kurser inför 2an, som sedan har en större roll än vad jag trodde när man ska söka till högskolan, har jag börjar fundera ordentligt på det här med arkitekt.
     Jag älskar geometri, att arbeta praktiskt, attt ta ansvar och allt annat som arkitektturen medför. Så varför inte? Sedan funderar jag på att även vidareutbilda mig till inredningsarkitekt, så har jag lite valmöjligheter.

Så nu har jag suttit och klippt ut och klistrat in, dvs i word, och nästan kommit fram till vilka kurser jag ska välja och hur jag får ihop mina 2,5 meritpoäng. Superduper.



Dags att fortsätta på svenska- och engelska analyserna nu. Jag är grymt bra på att analysera måste jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0