Jag har undsluppit otursdagen

Temadag i skolan. Vilket innebär att man blev indelade i grupper som först fick lyssna på en föreläsning med Olle Waller, från Fråga Olle och sedan fick vi gå runt på olika stationer. T.ex. speeddating, heta stolen, så ska det låta.. roligare än förväntat.

Påväg hem satt det en medelålders man brevid mig då jag flitigt pluggade kemi och lyssnade på musik. Plötsligt känner jag att någon glor på mig, ni vet tjejers sjätte sinne. Jag tar ut hörluren och till min förvåning frågar mannen:
"Är det gymnasiet du går i?"  
Ähh... ja? 
"Jaha, och du pluggar Kemi ser jag?"
Um..jaa
"Jo det var ju ett tag sen jag gick i skolan men jag kände igen dom där krumelurerna! "
Jasså...
"Ja, är det svårt?"
Nja..inte så farligt, men jag har prov nästa vecka såå
"okej, men lycka till då!!!!"
Tack..? *fjeksmile*

Jag börjar frenetiskt stirra på stoppknappen och önskar att de resterna 30 minuterna hem skulle gå fort. Varför stavas "stopp" bara med ett "p" på alla bussar förresten? Hur som helst. Chocken efter samtalet släppte efter sisådär 20 minuter. Man pratar helt enkelt inte med främmande folk på bussen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det stavas med ett p för det står på engelska typ :P så utlänningar ska förstå när de ska trycka på stopp typ :p

2009-02-15 @ 20:19:58
URL: http://linnidachristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0