Ibland saknar jag mitt orienterings-tävlande

Just nu sitter jag och äter lasange. Min favoriträtt för ett par år sedan, men just idag känner jag inte för att äta. Vet inte varför, men antar att det beror på tonårshormonerna som ännu inte slutat härja.

Snart ska jag sätta igång och städa mitt rum, för efter det kommer ett par tjejor hit från klassen för att sova över. Ni kanske undrar varför de ska göra det på en vanlig tisdag? Jo, för imorgon är det orienteringsdag i Hellasgården som ligger ungefär 5 minuter härifrån med buss, så jag tänkte vara lite snäll och bespara tjejerna 1 ½ timmes bussresa. Jag är faktiskt lite spänd och lyrisk. Inför orienteringsdagen varje år blir jag det för det påminner mig om när jag brukade tävla i orientering. Det var ju faktiskt riktigt roligt, synd att jag slutade.

Idag hade vi kemidiagnos och jag och Belinda var riktigt duktiga och klarade nästan alla uppgifter efter att ha funderat en del. Ska jag lyckas få mvg i år kanske...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0