Vart är den positiva och självsäkra Anna?

Dags att börja söka sommarjobb igen. Visst, det är bara oktober och över ett halvår kvar till nästa sommar (hur deprimerande låter inte det?) men förra året var jag riktigt sent ute, så jag tänker sätta igång i riktigt god tid den här gången. Helst skulle jag ju vilja jobba kvar på Wayne's, som jag egentligen typ fortfarande gör, men jag får ju jobba där ungefär en dag i månaden just nu, så vem vet hur mycket jag får jobba nästa sommar. Annars får jag väl helt enkelt ha två jobb, det skadar väl ingen? Om jag nu lyckas få ett till såklart.

Hur som helst. Ett gröna lund jobb är vad jag tänkt mig iallafall. Det verkar ju så himla roligt och det är säkert bättre betalt än Wayne's också. Det finns bara två stora problem. 1: 600 söker, 60 stycken kommer in, goda odds måste jag säga! och 2: man behöver vara riktigt positiv, självsäker och våga stå och ropa på folk hela tiden. Och jag är verkligen inte sån, inte med främmande människor iallafall. Men å andra sidan kanske den erfarenheten skulle stärka mitt dåliga självförtroende och göra mig mer framåt? Jobbigt läge.

Jag ska nog söka iallafall. I värsta fall, om jag lyckas komma in, får jag tacka nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0