Låga förväntningar

Jag vet att jag skriver om vuxenpoäng i många inlägg just nu, men för varje dag som går gör jag saker som gör att jag känner mig mer och mer vuxen. Det låter lite löjligt, men alla ska väl växa upp någon gång.
Dagens vuxenpoäng (kanske ska starta med det?! haha) var iallafall att jag och några till satt och pluggade matte (igår också iofs) under vår håltimme. Det skulle jag aldrig någonsin gjort för något år sen.

Idag hade vi Kemi diagnos också, på molberäkningar och reaktionsformler. Det är tydligen meningen att man ska ska komma ihåg allt från 1an. Varför?! Jag hade verkligen ställt riktigt låga krav på mig själv inför diagnosen eftersom den inte bedöms, och därför nästan inte pluggat någonting. Jag förväntade mig ett riktigt stort misslyckande. Men vet ni vad? Det gick faktiskt riktigt bra istället. Helt otroligt.

På mentorstiden bestämde vi även vilket land vår klass skulle vara i Teoretiska OS (då alla teoretiska skolor från sverige kommer till sthlm och tävlar och umgås). Vi valde Tibet... Hoppas att ni verkligen känner den stora lyckan i ordet "Tibet"...


Jag..? haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0